Copywriter sau content writer?
Dupa cum ati observat si singuri in ultimii 3-4 ani au avut loc mai multe schimbari majore de la Google, care au influentat traficul si pozitia unui website in motoarele de cautare.
Ce s-a intamplat?
Totul a inceput in urma cu cativa ani, cand agentiile de marketing au abuzat de cerinta Google „Content is King” angajand content writeri pentru a scrie cat mai mult, totul a fost interpretat ca o nevoie masiva de continut. Asta a dus la foarte multa umplutura nerelevanta scrisa doar pentru SEO.
Ce s-a schimbat?
S-au schimbat din nou algoritmii, ne confruntam cu prea mult continut online, este timpul sa se puna mai mult accent pe calitate decat pe cantitate. Rezista si au succes online doar cei care publica continut calitativ, documentat, unic si original care capteaza atentia cititorilor. Cand spun continut nu ma refer doar la articole, ma refer la tot ce inseamna imagini, grafica, video, PDF, aplicații, etc.
Ce face un content writer?
Serviciul oferit de un content writer poate avea un scop variat, nu doar vanzarea imediata a unui serviciu sau produse. Continutul publicat de el informeaza si poarta un dialog cu cititorul. Serviciile unui content writer sunt folosite pentru SEO.
Ce face un copywriter?
Spre deosebire de serviciul de content writing, copywritingul face parte din publicitatea clasica cu scop vanzarea directa, nu dialogheaza cu cititorul ci ii propune acestuia sa faca o actiune concreta, sa cumpere ceva, sa acceseze un site, etc. Continutul publicat de un copywriter nu are legatura cu SEO.
Alege intotdeauna continut unic de calitate!