Sunt sigur ca in ultimul timp ati tot auzit de termenul de influencer sau influencer marketing, insa stiati ce inseamna?
Sunt termeni relativ noi in piata digitala romaneasca, insa conceptul il urmariti in fiecare zi chiar la tv, la radio, conferinte, summit-uri, etc. Ideea este simpla, o persoana publica si foarte cunoascuta care este urmarita constant de multi fani sau cititori convinge prin recomandarile sale oamenii sa cumpere un produs sau sa faca ceva. Conform unui studiu Nielsen, peste 92% dintre oameni au mai multa incredere in recomandarile unei persoane, decat in reclama unui brand.
Ce este un influencer?
Un influencer este o persoana care a ajuns la un alt nivel in domeniul sau, acum are puterea de a le influenta si a le determina oamenii sa actioneze, practic acum a devenit o autoriate si are un cuvant de spus. Aceasta putere este data de comunitatea devotata ce s-a dezvoltat in jurul blogului sau retelelor sociale in care este activ.
Are brandul tau nevoie de influenceri?
Cu siguranta, de ce? Pai logica este destul de simpla, in mediul online recomandarile sau criticile se imprastie spectaculos de repede.
Colaborarea cu un influencer te va introduce in comunitatea lui. Gandeste-te doar ca fiecare membru din comunitatea lui este un multiplicator de informatie. Atunci cand influencerul recomanda un lucru in reteaua lui, toti urmaritorii sunt informati si se starneste curiozitatea in jurul brandului tau. Recomandarea lui poate genera vanzari sau actiune in functie de caz. El poate vorbi despre produsul tau, il poate folosi, isi va exprima multumirea si isi va convinge audienta sa incerce si sa cumpere.
Atunci cand un influencer promoveaza un brand in reteaua lui, practic ii da brandului un vot pozitiv, creste increderea si credibilitatea brandului respectiv.