Nu exista niciun motiv sa te simtii vinovat daca doresti sa te rasfeti cu un masaj. Ai multe motive pentru care este indicat sa primesti unul. Studiile au aratat cat de important este fizic, psihic, mental si emitional sa va relaxati.

Cel mai multe dintre activitatile zilnice, precum scrisul, tastatul la calculator si cititul pot stresa organismul. Cel mai adesea, gatul si soldurile tind sa se incordeze.

Aplicarea de presiune pe tesuturie moi, din jurul gatului is a umerilor reduce tensiunea musculara cauzata de stresul de zi cu zi. Aceste parti sunt in mod constant tinute sub control. Iata cateva beneficii a unui masaj de gat si umeri, pe langa faptul ca te ajuta sa te relaxezi:

  • Recupereaza durerea musculara

Masarea a unor zone dureroasse din organism incurajeaza fluxul de sange si oxigen care reduce inflamatia. Gandeste-te la masaje precum la un analgezic natural. In timpul masajului, surprusul de acid lactic este inlaturat, astfel ca vei reusi sa te bucuri de sesiuni mai relaxante.

benefciile masajului la gat si la spate

  • Ajuta la reducerea migrenelor

Masajul este o alternativa naturala, fara efecte secundare care ajuta la tratarea durerilor de cap si a migrenelor.  Ajuta la ameliorarea spasmelor musculare si ajuta circulatia sangelui, care reduce presiunea din cap. Un studiu a descoperit ca persoanele care aveau probleme cu migrenele au scapat brusc si eficient de acestea dupa cateva sesiuni de masaj.

  • Reduce stresul si anxietatea

Nu doar corpul tau beneficiaza e beneficiile masajului. Beneficile acestuia pot avea efect in intreg organismul. Studiile au descoperit ca masajul de gat si umeri cresc nivelul de serotonina si dopamina asupra persoanelor care au facut masaj.

Cand corpul nostru este relaxat, la fel este si sistemul nervos. Bataile inimiii tind sa scada, la fel si respiratia, recum si sistemul, astfel ca masajul este o tehnica perfecta pentru a „realinia” organismul. Companii precum Google ofera masaje in mod regulat angajatilor pentru a reduce stresul si pentru a imbunatati satisfactia la locul de munca

  • Intareste sistemul imunitar

Daca ai observat ca nu ai mai racit la fel de repede dupa o sesiun e masaj, e posibil sa fie nevoie sa ii multumesti maseurului pentru acest lucru.

Participantii la un studiu care constituia din 1-2 masaje pe saptamana a descoperit ca numarul de celule albe si limfocite este mult mai crescut oin cazul celor care au avut parte de masaj. Aceste celule sunt esentiale pentru combaterea bolilor si a infectiilor.

S-a observat ca suprautilizarea si repetarea suprautilizarii a corpului are efecte devastatoare asupra organismului. Din acest motiv, pentru a elimina stresul si tensinuea musculara acumulata datorita probmelelor de zi cu zi, este important ca uneori sa nu uitam sa ne relaxam si sa ne rasfatam cu ajutorul unui masaj de calitate.

Cum se face un masaj la gat si umeri

Masajul la at si umeri poate fi una din cele mai relaxante experiente de care poate avea parte partenerul. Cu ajutorul unui astfel de masaj poti ajuta clientul sau partenerul sa isi imbunatateasca flexibilitatea si circulatia in aceasta zona, dar totodata il ajuta sa se relaxeze si sa amelioreze simptomele de stres si anxietate.

Cum se face

Daca vrei sa faci partenerului un masaj intens la nivelul gatului, iata un ghid complet despre cum se face, explicat pas cu pas.

1. Pune-ti partenerul intr-o pozitie confortabila, pe scaun.

Ceea ce este mai important este ca spatele sa stea intr-o pozitie dreapta, confortabila. Iata cateva trucuri ce te pot ajuta:

  • foloseste un scaunel micut pentru a avea acces complet la spatele acestuia
  • Daca folosesti un scaun cu spatar, asigura-te ca acesta este destul de jos pentru a avea acces complet la umeri
  • Daca nu ai un scaun la indemana, pune-ti partenerul pe o patura confortabila, pe jos, cu picioarele incrucisate. Tu vei sta in genunchi, in spatele lui.
  • cum se face masajul la gat si la spate

2. Foloseste apasari lungi si usoare

Cand ne gandim la masaj, toti ne gandim automat la masajul suedez. Acesta foloseste miscari lungi si usoare de-alungul suprafetei muschilor in loc de presiune intensa pprecum in cazul masajului tesuturilor profunde.

  • Cand gasesti noduli tensionati, poti apleca presiune asupra acestora
  • In general, este bine as aplici o presiune ferma, constanta, dar nu intensa.

3. Incalzeste muschii

Daca ajungi imediat la masaj intens inainte de incalzirea muschilor, poti risca ca muschii masati sa devina si mai tensionati. Foloseste varful degetelor pentru masarea muschilor pentru a-i incalzi inainte de masare mai intensa. Iata care sunt pasii pe care trebuie sa ii urmezi:

  • Pune degetul inelar, mijlociul si aratatorul pe spatele gatului persoanei careia ii faci masaj. Aplica presiune usoara dar ferma.
  • Daca se simte inconfortabil, foloseste orice varf de degete doresti. Poti folosi doar 2 degete, precum aratatorul si cel mijlociu.
  • Aluneca degetele pe spatele gatului, ajungand la umeri
  • Asigura-te ca aplici o presiune constanta asupra muschilor

4. Maseaza muschii cu degetul mare

In pasiu precedent, e posibi sa fi descoerit anumiti noduli incordati. Acesti noduli indica tensiune si trebuie masati pentru a se relaxa. Iata cum poti ajuta la relaxarea nodulilor muschilor tensionati.

  • Pune degetul mare pe nodulul tensionat
  • Pune celelalte 4 degete pe corp, la departare de acesta.
  • Cele 4 degete vor fi „sprijinul”, in timp ce degetul mare va aplica presiunea asupra nodulului. Prin aplicarea presiunii, vei reusi sa scapi de nodulii incordati.
  • Aplica aceasta tehnica de-alungul muschilor umerilor, dar in special asupra nodulilor tensionati.

5. Aluneca degetele in jos pe gat

Muschii de la spate si de la gat detin o cantitate uriasa de stres

Foloseste o mana pentru a incalzi muschii de la gat pentru a concentra atentia asupra acestora. Iata pasii pe care trebuie sa ii urmezi:

  • Pune degetul mare pe o parte a gatului si varful a celorlalte 4 degete pe partea cealalta
  • Aplica si mentine presiune ferma dar usoara
  • Aluneca mana usor pe lungimea gatului
  • Misca-te pe intreaga latime a gatului de asemenea. Aluneca pe ambele parti ale coloanei vertebrale

6. Aplica presiune pe „spatele gatului”

Vei dori de asemenea sa aplici suficienta presiune pe spatele gatului. Totusi, ai nevoie de celelalte 4 degete pentru a stabiliza presiunea pe care o aplici cu degetul mare.

Folosind ambele maini deodata, vei fi nevoit sa pui celelalte 4 degete in jurul zonei din fata a gatului. Acest lucru va cauza disconfort partenerului. Asadar, este indicat sa lucrezi cu cate o singura mana deodata.

  • Stai in spate
  • Pune degetul mare pe partea dreapta a gatului
  • Pune celelalte 4 degete din jurul zonei din stanga a gatului pentru a stabiliza presiunea aplicata cu degetul mare
  • Concentreaza atentia asupra oricaror noduli tensionati pe care ii gasesti

7. Aplica presiunea pe zona din spate a omoplatilor

Apasa cu varful degetelor pe omoplati si aplica presiune ferma. Fa miscaru circulare pentru a elibera tensiunea.

8. Foloseste palma pentru a aplica presiune intre omoplati

Avand in vedere ca coloana vertebrala este in centrul spatelui, poate fi o zona greu de masat. Aplicarea de presiune pe coloana vertebrala va cauza durere. In schimb, foloseste palmele pentru a aplica o presiune mai generala

  • Stai in lateralul partenerului
  • Pune o mana pe umar pentru a-l stabiliza
  • Cu cealalta pama, aplica presiune pe spatele partenerului, masandu-l
  • Aplica presiune ferma in miscari lungi, de la un omoplat la altul

Astfel vei reusi sa oferi un masaj complet, atat asupra spatelui cat si asupra gatului pentru partenerul tau. Cu ajutorul acestor sfaturi esti gata sa oferi relaxare si satisfactie partenerului.

Acest tip de masaj nu doar ca ajuta la relaxarea partenerului dar totodata imbunatateste flexibilitatea in aceasta zona.