Pentru bunul demers al lucrurilor un autovehicul trebuie intretinut periodic, verificata starea lui si asigurat ca acesta nu pune viata nimanui in pericol. Acest lucru ar trebui facut frecvent, dar din cauza erei noastre majoritatea oamenilor nu au timp pentru acest lucru, astfel cand trebuie efectuata Inspectia Tehnica Periodica autovehiculul poate prezenta defectiuni majore si sa fie RESPINS. Acest lucru poate fi evitat daca cel putin inainte de efectuarea inspectiei masina este verificata si reparata unde este cazul.
Service auto Cluj Oaza Car Care
Calea Dorobanților 18-20, Cluj-Napoca 400000
0774 456 341
https://www.serviceautocluj.ro
In Cluj Napoca sunt foarte multe service-uri auto si ITP-uri unde se poate face o constatare in legatura cu starea masinii si in caz de defectiuni majore acestea pot fi remediate sau persoana in cauza este trimisa la persoane competente care sa ii ajute.
In primul rand orice persoana poate face o inspectie vizuala asupra autovehiculului pentru a elimina cat mai mult din posibilele defectiuni si verificarea acestora, pentru a economisi timp si bani. Astfel se poate verifica de catre oricine starea caroseriei, in principal daca aceasta prezinta coroziuni excesive sau si mai mult de atat strapungeri. Daca acestea exista trebuie remediate in cel mai scurt timp.
In al doilea rand se verifica farurile sa nu fie foarte opace si sa nu fie desprinse, cu cleme rupte, deoarece nu se poate realiza reglajul de faruri si mai rau acesta poate sa cada in timpul mersului. Dupa aceea se verifica sa fie functionale, atat farurile cat si stopurile trebuie sa functioneze in totalitate, o mica exceptie este becul de marsalier, ½ becuri de iluminare a placii numarului de inmatriculare si becul suplimentar de franare aflat pe luneta autovehiculului, asta nu inseamna ca putem sa circulam in permanenta cu aceste defecte. Acestea sunt considerate defecte minore dar trebuie remediate si ele in cel mai scurt timp posibil.
In al treilea rand pentru cine nu stie anvelopele masinii trebuie sa aiba dimensiunile exact ca si in Cartea de identitate a autovehiculului si adancimea profilului principal (zona centrala de ¾ din latimea benzii de rulare) sa nu fie mai mica de 1.6 mm, astfel de cate ori se doreste inlocuirea acestora, trebuie luat in considerare acest aspect.
In al patrulea rand ar fi bine verificata starea seriei de sasiu, cu o cautare pe internet se poate afla usor unde este localizata in functie de fiecare masina si verificata periodic ca aceasta sa nu prezinte rugina, deoarece o sa se distruga si va trebui repoansonata de catre RAR, de asemenea un cost suplimentar.
Toate aceste 4 lucruri pot fi verificate de catre orice proprietar foarte usor si fara a cheltui nici un ban. Astfel poti castiga mai mult timp si bani daca acestea sunt in parametrii la efectuarea ITP, decat daca esti respins pentru unul din acestea.
Pentru restul verificarilor in cadrul sistemelor de directie, franare, tractiune, suspensie, evacuare si tot ce tine de mecanica este recomandat sa fie efectuate in service-uri autorizate pentru buna siguranta a tuturor. Dar daca se verifica de catre fiecare persoana ceea ce poate fi verificat fara a avea cunostiinte de mecanica si doar citind acest articol, puteti castiga timp ceea ce este o resursa foarte pretioasa si chiar si bani, deoarece daca sunteti respins la ITP trebuie sa achitati o taxa in plus la revenire dupa ce rezolvati toate defectele, care pot fi rezolvate inainte de a merge la ITP.