Cred ca nu vi se pare strain subiectul cand cineva a cumparat o masina second hand si la putin timp dupa a inceput sa aiba probleme cu ea, chiar daca conform cartii de service masina ar fi trebuit sa fie in regula. In ultimii ani la noi s-a dezvoltat foarte bine aceasta piata, devenind o afacere chiar foarte profitabila pentru unii.
Romanii opteaza pentru astfel de masinii din mai multe cauze, lipsa banilor pentru ca la acelasi pret nu isi pot achizitiona o masina noua si faptul ca exista un mit ca masinile importate sunt de calitate buna, masinile second hand raman o alternativa comoda pentru toata lumea.
Ce faci atunci cand trebuie sa cumperi o masina de ocazie?
Exista o dilema, multi nu stiu ce anume sa verifice cand isi cumpara masina second hand si cel mai grav este ca sunt usor influentati de vorbele frumoase ale samsarilor, de cartile service prezentate care de cele mai multe ori sunt false.
Pentru inceput iti cauti masina online anunturi masini second hand timisoara sau mergi intr-un parc de masini de ocazie si second hand timisoara, dupa ce ai ales masina urmareste putin liniile masinii, daca a fost lovita se vor observa linii neuniforme, de multe ori sub chederele masinii de la portbagaj, usi sau parbriz poti controla vopseaua, daca exista urme de alta culoare, alta nuanta sau vapori mici este foarte posibil ca masina sa fi fost revopsita din cauza unui accident sau din cauza ca rugina si-a pus amprenta.
Cum spuneam si mai sus, inainte sa pornesti motorul fii atent la designul si liniile masinii, uita-te daca linia portierei din fata este la fel cu cea din spate, distanta dintre capota si aripa sa fie egala in ambele parti, in caz contrar masina a suferit reparatii cel ami probabil in urma unui accident.
Porneste motorul, asculta bine, nu trebuie sa existe trepidatii sau sunete ciudate, incearca putin schimbatorul care la fel trebuie sa functioneze usor si fara sunete. Poti de altfel verifica fumul scos pe tevile de esapament astfel:
Fumul negru – Indica utilizarea unu combustibil cu impuritati, trebuie verificate cauzele arderii incomplete a combustibilui care este eliminat prin esapament. La motoarele pe benzina, fumului negru ne indica ca raportul aer/benzina nu este corect, cu siguranta fumul va fi prezent si pe bujii, deci este lipsa de aer.
La motoarele diesel, prezenta de fum negreu este ceva mai grav, poate fi defecta pompa de injectie si injectoarele, iar daca fumul este prezent doar la pornire, poate fi defecta o bujie de preincalzire.
Fumul albastru – Indica un consum ridicat de ulei.
Fumul alb – Daca este prezent doar la pornirea motorului si cat timp motorul este inca rece nu este o problema, daca persista poti fi grav. Se verifica lichidul de racire, daca culoarea este maronie, caramizie sau aspect spumant este posibil ca garnitura de chiulasa sa nu mai asigure etanseitate, sa fii cedat.
Dupa ce masina a trecut testul tau, este obigatoriu sa o duci la reprezentanta sau intr-un service autorizat pentru o diagnoza computerizata si mecanica mai aprofundata. Aici trebuie sa retii ca daca masina are probleme cel mai probabil vanzatorul nu o sa fie de acord cu diagnoza, daca este asa cauta altul. In caz ca proprietarul accepta testul si masina nu are numere provizorii cauta o firma de tractari auto timisoara pentru a transporta masina pe platforma pana la service.
Este de preferat sa mergi la reprezentanta pentru a putea verifica si numarul de KM reali ai masinii dupa istoricul sau. De exemplu daca masina a fost ultima data la verificare in urma cu peste un an jumatate nu cumpara masina, este foarte posibil ca toata acea perioada sa fi stat parcata in vreun schrot si fii sigur ca in service se verifica tot, bieletele de directie, pivoti, rulmenti, bratul, bucse, planetare, amortizoare, discul de frana, placutele de frana le poti schimba si tu dupa. Trebuie verificata si partea electrica. Toate verificarile de mai sus te costa pana in 100 de euro dar te pot scuti de neplaceri si multe alte cheltuieli ulterioare pe reparatii.